Урок-диспут

Уроки-диспути є найбільш духовною формою спілкування з учнем. Вони характеризуються високою динамікою та емоційністю. Головна мета уроку-диспуту – вирішення складних морально-філософських питань, виховання культури спілкування (різні точки зору не повинні викликати агресивного ставлення учнів один до одного) Кожен учень отримує пам’ятку учасника диспуту.

Пам’ятка учасника диспуту

1. Виступати тоді, коли маєш, що сказати.

2. Говори, що думаєш, думай, що говориш.

3. Чітко і лаконічно висловлюй власну думку.

4. Поважай опонента не перекручуй його думок і слів.

5. Май мужність визнати свою поразку у словесному двобої, якщо доведена хибність твого твердження.

6. Аргументуй свою думку точними фактами і цитатами з твору.

7. Пам’ятай, що диспут літературний, старайся осягнути позицію автора.

Урок-диспут можна проводити по таких темах:

1. Тріумф чи трагедія Тараса Бульби ( за повістю М. Гоголя)?

2. Дон Кіхот – божевільна людина чи шляхетний лицар (за романом М. де Сервантеса)?

3. Таємниця життя незбагненна, але ми не можемо відмовитись від спокуси все ж таки пізнати її та зрозуміти ( за трагедією Й. В. Ґете „Фауст”)

Під час проведення уроку-диспуту за трагедією Й. В. Ґете „Фауст” на тему „Таємниця життя незбагненна, але ми не можемо відмовитись від спокуси все ж таки пізнати її та зрозуміти” учням можна запропонувати для обговорення такі питання:

1) Які проблеми порушуються у творі?

2) Як зображується людина і людство у трагедії?

3) Яким постає світ у „Фаусті”?

4) Що, на думку автора, є рушійною силою у світі?

Під час полеміки можуть виникнути нові запитання:

1. Що ж є людина на землі – „божественне створіння”, яке прагне істини, чи „тварина із тварин”?

2. Чому для Ґете такою важливою була проблема людини?

На такому уроці учні не стільки отримують нові знання, нову інформацію, скільки вчаться мислити, розуміти безкінечність процесу пізнання, усвідомлювати необхідність духовного самовдосконалення. Додому учні можуть отримати завдання написати твір-мініатюру „Що є людина на землі?”

Вкладення
Кiлькiсть переглядiв: 401